Strony

poniedziałek, 12 marca 2012

Nasza przyroda - SOSNA .

Dzisiaj, moi drodzy, "pod jaworem" - przyrodniczo. Będzie o drzewach. W końcu nazwa mojego bloga, zobowiązuje mnie do tego. Tym razem będzie o gatunkach sosen, które możemy spotkać, na terenie naszego pięknego kraju. Popatrzcie, kochani na mój foto- zielnik. Zbliża się wiosna i częściej będziemy obcować z naturą.  Przy następnym spacerze rozejrzyjmy się dookoła z uwagą. A może jakaś sosenka rośnie w waszej okolicy? A może uda się wam rozpoznać jakiś wcześniej nieznany gatunek? Zachęcam do obserwacji. 

*
  A teraz do rzeczy:
Sosny mające po 2 igły na krótkopędach.





 *
Sosna mająca po 3 igły na krótkopędach.


 *
Sosny mające po 5 igieł na krótkopędach.



Miłej zabawy, 
pod hasłem: 
CZYJE TO IGŁY? 
życzy


9 komentarzy:

  1. łał świetna lekcja biologi!Dzięki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo mi sie te post podoba i te zdjecia !!!!
    widzę je w ramkach u mnie w pracowni !!! Planujesz jeszcze inne gatunki ??

    Co do sosny lubię jak nam się trafia żywiczna partia materiału, mamy wtedy aromaterapie w pracy :)

    a Twoja ksywka zawsze mi się z sekwoją kojarzyła :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Aga-dzięki serdeczne za odwiedziny:)

    Al- coś tam jeszcze planuję z innych gatunków. A tej twojej żywicznej aromaterapii, to Ci szczerzę zazdroszczę. Nie mówiąc już o tych wszystkich cudeńkach, które tworzysz z drewna. Buźka serdeczna:)

    OdpowiedzUsuń
  4. podziwiam osoby, które znają się dobrze tak na roślinach :) bardzo podoba mi się ten internetowy zielnik :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam sosny, kojarzą mi się z wakacjami nad morzem :)W swoim raczkujacym dopiero ogrodzie posadziłam sosny czarną, kosodrzewinę i sosnę wydmową:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fantastyczna lekcja, zdjecia przepiekne.
    Nawet nie wiedzialam ze az tyle jest rodzajow sosny:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Rewelacyjna lekcja botaniki :) Musisz być ekspertem, bo ja nawet nie miałam pojęcia, że jest aż tyle gatunków sosny! Świetny zielnik, super zdjęcia i sam pomysł :)
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  8. tYYYle sosen?!
    :o)
    O raju - nie spamiętam, to na pewno, ale przypatrzę się jeszcze ... ;o)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Krásné jaro!
    Moc pozdravů, Soňa

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Wam serdecznie.